Eszünk. Iszunk. Jól megírjuk!

Sunseaty

Döbbenet a Panini pékség és kávézóban

2015. február 06. - Bandit81

Megint kétértelműek leszünk, de kezdjük normálisan. A szendvics a burgerekhez hasonlóan reneszánszát éli, biztos emlékszik mindenki a sulibüfék 1 zsömle félbevágva, margarinnal, egy szelet párizsival, és jó esetben valami zöldséggel megoldásaira. Ha volt benne egy pötty piros arany, az már maga volt az ízrobbanás. Nagyszünetben néha 3-at is bedobtam. Manapság egyre több kávézóban, cukrászdában, pékségben, és abba is hagyom a felsorolást, mert tényleg mindenütt ottvannak a jobbnál jobb szendvicsek. Ok, érnek meglepetések néha, amitől kiborulok az a rántott húsosnak az a fajtája, ami nem húsból, hanem rántott "húskészítményből" készítenek.

A Panini pékség a Latin Negyed mellett a belvárosban biztos pont volt nekem, ha nem jött össze a melegétel ebédre, és épp nem fedezünk fel semmi új burgerest, az alapvetésnek amúgy teljesen megfeleltethető ebédeket lehetett beszerezni. Friss hozzávalók, ropogós péksüteményekben, egyedi készítésű műzlis joghurtok, stb. Ez az írás most három szendvicsről fog szólni.

Az első a Pastrami, amit 1000 Ft körül mérnek, igazából két négyzet kenyér közé kerül 15-20 dkg borsos marhahús. Kérdeztem az eladót, a próba alkalmával, hogy ez most egy sült hús (esetleg pecsenye), amit szelnek, de nem tudtak konkrét felvilágosítást adni, a hús maga inkább prémium sonka minőség, borsos kéreggel. Maga a szendvics rendkívül száraz, az alsó-felső kenyérréteg mustáros kenése, valamint az adag mellé adott savanyú uborka (ami egyébként nagyon kellemes házias ízesítésű) nem ad elég szaftot a tökéletes összképhez. G-nek fotóztam le, sajnos csak "közben" képet tudok mutatni abból is homályosat, ez van.

img_20141208_122416.jpg

Ezt most tényleg úgy kell elképzelni, hogy veszünk egy prémium toast kenyeret, 20 dkg prémium marha felsál, vagy esetleg comb sonkával, és egybehajtogatjuk azokat. Egyébként az Úriember aki készítette rendkívül műgonddal illesztette össze a hússzeleteket, az elhivatottsággal nem volt gond, de egy sokkal nagyobb péksüteménybe kellene pakolni ezt a rengeteg húst, nagyon sok szaftos hozzávalóval, hogy élvezhető legyen. Én imádom a húst, de ez kb. olyan, mintha egy átsütött burger zsömlében érkeze, és csókolom.

A következő, kép nélküli (az előbbi után jobb is így) etap a hely melegszendvicseiről szól. 700 Ft-ért ehetünk sonkás, vagy baconos, illetve talán sajtos változatot (az első kettőben is van sajt). Egy ciabatta szerű, kifejezetten vékony alapot kell elképzelni, ami téglalap alakú, és abba félbevágva kerülnek a szendvics nevét adó hozzávalók, valamint rukolla, sajt és vaj. Elsőre nem tűnhetnek izgalmasnak, pedig kifejezetten kellemes ételek ezek, a kontaktrillben szépen összemelegszenek, még kicsit rácsos is lesz a szendvics tésztájának a teteje ettől, finom.

UPDATE: készítettem egy képet, a fél melegszendvics látszik rajta mindenféle szögből:

img_20150224_130158.jpg

img_20150224_130210.jpg

Ruccola, vaj, bacon, sajt. Jó!

Régi szerelmem volt itt mindig is a szarvasgombás szarvasszalámis, szarvasgomba szószos (több "sz" nem lesz...) szendvics (ó mégis!), ami a harmadik vizsgálati alanyunk. Egy maggal szórt háromszög zsemlében lehet megvenni a hely prémium szendvicsei közül ezt is, ezen kívül van még libaszalámis, és még 1-2 amit most nem tudok felidézni.

(Namármost úgy szokott lenni, hogy kinézünk egy helyet, elmegyünk oda pár alkalommal, felmérjük, hogy állandó-e a színvonal, beszélgetésbe elegyedünk, ebből leszűrjük, mennyire kommunikatívak a helyiek, egyáltalán mi szimpatikusak vagyunk-e nekik, nincs-e épp rossz napja a kiszolgálónak, és így tovább, elég sok tényező szerepet játszhat ahhoz, hogy végül nekiüljünk megírni egy postot. Én ma jutottam el ehhez az előjátékhoz, de egy olyan pofonba botlottam, ami miatt itt most nincsenek a helyről fotók, és esetleg az a pár olvasó, aki arra várt, hogy jójó, ezek eljárnak azokra a helyekre amiket mindenki szeret, de kit érdekel, hogy a jó hamburger jó, ezt mindenki tudja legyen már valami feszkó is, na ők most kapnak egy kicsit.)

Szóval egy jóideje nem láttam már a szarvasos szendvicset, és az Al-Pacino elnevezésű, hasonló jellegűvel tudtam pótolni, de ma rendkívül megörültem, hogy újra a kínálat része lett. Korábban azt mondták, hogy a szarvasszalámit beszállító partnerükkel van gond, így várni kell. Máig kellett, itt egy kép:

img_20150205_123240.jpg

Nos, bementem, a megszokott helyen nem volt a szarvasos, ezért egy baconos melegszendvicsre esett a választásom, majd észrevettem, hogy a pultban elkészítve (ennek lesz még jelentősége) mégis ott figyel a kedvencem, ezért mielőtt a kontaktgrill rálapulhatott volna első választottamra, már ki is kértem. A kiszolgáló hölgy kedvesen elkezdte becsomagolni elvitelre, közben pedig a fent már kifejtettek szerint "beszélgetésbe elegyedtem". Hogy a beszállító végre tudott hozni belőle, milyen rég nem volt már, pedig ez a kedvencem. Akkor egy másik hölgy is odalépett, Ő kezdett el válaszolni a pult mögül, megerősítve az információimat. Majd jött a nagy pillanat. Észrevette ugyanis, hogy a szendvicsben oda nem illő dolog is van. Jött egy pár mondatos tényállás tisztázás az engem az elejétől kiszolgáló hölggyel, ki készítette, miért így készítette, majd a konklúzió:

Ebben a szendvicsben vaddisznószalámi is van, pedig nem lehetne benne.

Ezzel a beszélgetőpartnerként közbelépő hölgy elvette a nekem szánt szendvicset, és igaz nejlon kesztűvel, és fogóval, de kinyitotta, szétszedte, és elkezdte kipakolni belőle az oda nem illő hozzávalót. Dolga végeztével visszahajtotta, az belekerült a zacskóba, majd kézhez kaptam, én meg pislogtam. ÉSEZTÍGYHOGY? Bemegyek egy látványpékségbe, kiválasztom amit megennék (a kiírás, és a küllem alapján) azt elkezdik nekem csomagolni, majd hopp, kiderül, hogy ez nem úgy készült ahogy akartuk, és kicsit szétszedjük, kiszedegetjük ami nem jár, aztán vissza a feladónak. Nem vagyok valami gasztro sznob, szerintem a tesztelt helyek spektrumán is lászik, hogy nem nagyok az elvárások, ami friss, és lélekkel készül, azt mi felkutatjuk és mindenkinek ajánljuk, de én még vendéglátásban nem láttam olyat, hogy bocsi, ez nem jár az előre elkészített adagba, ezért kiszedegetem.

Az én bárgyú fejemben ilyenkor ez így nézne ki:

ver. 1. Elnézést uram, véletlenül a készítés közben a szarvas mellé vaddisznó szalámit is tettünk a szendvicsbe, kéri így is, vagy kiszedjük belőle?

Ekkor én mérleglem, hogy vad került vad mellé, miért is ne, jöhet, és megírom ezt a postot úgy, hogy nem ilyen a vége.

ver. 2. Elnézést uram, most látom, hogy a szendvicseink elkészítésébe hiba csúszott, 2 perc alatt készítünk egyet csak Önnek, addig meginna esetleg egy teát, kávét?

Erre én: Semmi baj, persze, várok köszönöm, nem kérek inni, és megírom ezt a postot úgy, hogy nem ilyen a vége.

ver. 3. Szó nélkül odaadom a szendvicset, és amikor távozik a vevő, megbeszélem a többi kollegával, hogy véletlenül ma 4-el több szelet szalámi jutott a szendvicsbe, figyeljünk oda.

Erre én: Mit sem tudok az egészről, és megírom ezt a postot úgy, hogy nem ilyen a vége.

Naszóval a szendvics:

img_20150205_123259.jpg

Két szelet sajt, két szelet uborka, hat szelet szarvasgombás szarvasszalámi, három darab szárított paradicsom, salátalevél, és a szarvasgombás szósz, plusz vaj.

A vaj nagyon sok a zsömlén, több falatot is agyonnyom, ettől eltekintve igazi vaj, ilyennek lenne helye minden szendvicsben. A szalámi vad, és szarvasgomba íze kiváló, a szárított paradicsom a drágábbik fajta, rendkívül koncentrált ízzel, mégis az a fajta, amit visszaáztattak oliva olajban épp annyira, hogy ne legyen haraphatatlan. A szarvasgombás szósz meghatározó hozzávaló, órák után is érezni az ízét a szánkban, a sajtnak mellékszerep jut, ettől még teljesen minőségi hozzávaló ez is.

Ez tehát egy kiváló szendvics, igaz 720 Ft, ezért pedig akár meleg étel menüt is lehet kapni szinte a belvárosban, de megéri kipróbálni.

A végére az jönne normális esetben, hogy tessék a burgerek mellé beiktatni néha itt egy melegszendvicset, vagy egy drágább szendvicset, de a mai tapasztalatból kiindulva mégsem merem ezt mondani, mert mi van, ha a kinézett egyedbe mégsem jár valami, ami csak akkor derül ki miután kiválasztottuk, és se szó se beszéd felboncolják, kiszedik belőle, majd odaadják, hogy tessék.

Variációk a témára:

A süteményre nem jár porcukor, ezért leporolják róla.

Kettővel több paradicsomszelet figyel a szendvicsben, ezt átadás előtt kiveszik.

Az előre elkészített gyümölcsjoghurt véletlenül plusz egy kanál műzlit kapott, ezért azt kikanalazzák belőle.

stb.

Ha mazsola kerül bele, vagy tonhalkrém, esetleg lekvár, azt megértem, de a vadas szendvicsből kiszedni a vadszalámit csak mert nem jár? A vaddisznószalámi legyen 7390 Ft/kg, ebből 5 vékony szelet maximum 15 g, ami kb. 112 Ft. Ha megkérdezik, feltétként még akár ki is fizetem... de ilyet?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sunseaty.blog.hu/api/trackback/id/tr437144741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.02.06. 21:26:35

A szendvics divatos, így jóval drágábban el tudják adni, mint korábban. Sokan sajnos a minőséggel sem törődnek :(
Ellentétes tapasztalat: Gringos Amigos-ban kértem egy kis adag quesadillát, de kaptam egy nagy adagot. Kérdezik, hogy maradhat-e, mondtam, hogy maradhat, erre beütötték a pénztárgépbe a kis adagot.
Szendvicsek terén nekem az Á Table croissant-ból készült szendvicsei tetszenek a legjobban.

Bandit81 · http://sunseaty.blog.hu 2015.02.06. 21:37:06

Az étel-eladás nem jelenti (sajnos) egyben a vendéglátást is.

csokiparány 2015.02.25. 08:23:14

Nahát, ennek a jelenetnek szemtanúja voltam (akkor még a csokiműhelyükben dolgoztam). Emlékszem kérdezgettem is "a beszélgetőpartnerként közbelépő hölgyet", hogy ez meg mi volt. :)) Gondolom hirtelen nem tudta lereagálni a dolgot, és nem megfelelően járt el.

Bandit81 · http://sunseaty.blog.hu 2015.02.25. 18:25:56

@csokiparány: Köszönöm a visszaigazolást, sajnálom még mindig az esetet.
süti beállítások módosítása